Podere Sant'Angelo Holiday Homes, Roccalbegna, Toscane, Italië
+39 339 622 9302
Request Booking
Rond Bagno Vignoni

Bagno Vignoni in de val d’Orcia ligt op 40 minuten rijden van Podere Sant’Angelo en staat bekend om zijn warmwaterbronnen. Deze wandeling duurt ongeveer 3 uur. Je wandelt langs de rivier Orcia, vervolgens naar de top van de heuvel boven het dorp met een prachtig uitzicht over de Orcia vallei, als je weer naar beneden komt passeer je door het mooie gehucht Vignoni.
Het pad begint links van de waterbekkens die door de watermolens worden gebruikt. Loop naar het brede pad dat de rivier volgt (u kunt de rivier horen maar u kunt hem niet zien). Rij langs een aantal oude steengroeve gebouwen en houd rechts aan op het hoofdpad over een aantal rotsen het bos in. Volg het pad langs de onderkant van een veld. Je komt bij een T-splitsing vanwaar je de oude hangbrug aan de linkerkant kunt zien. Sla rechtsaf en loop door het bos naar de top van de heuvel waar je een oude begraafplaats ziet. Ga iets verder dan rechts en loop langs een paar ‘agriturismi’. Er zijn uitzichten over de vallei naar Montalcino en Pienza. Blijf op deze weg tot je bij een kruising komt waar San Quirico rechtdoor is en Vignoni de juiste is. Sla rechtsaf en je komt bij Vignoni. Loop door het gehucht, onder de poort en langs het pad naar rechts dat je terug brengt naar het hoofdpad bij de begraafplaats. Blijf links en blijf op dit pad tot je Bagno Vignoni bereikt.