Podere Sant'Angelo Holiday Homes, Roccalbegna, Toscane, Italië
+39 339 622 9302
Request Booking
Rochette di Fazio

Rochette di Fazio is een klein gehucht op de top van een heuvel tegenover het natuurreservaat van het WNF. Deze wandeling (4 uur heen en terug) brengt je naar de Albegna-rivier en vervolgens naar Rochette. Bij het verlaten van Podere Sant’Angelo slaat u rechtsaf en loopt over de onverharde weg tot de laatste boerderij (5 km). Volg de weg links van de boerderij tot aan de rivier. Je loopt langs de rechterkant van een beek totdat je gedwongen wordt om de beek over te steken, waar je de Albegna rivier kunt zien. Hier kun je verder langs de Albegna-rivier naar de ‘kloof’ waar er poelen met heerlijk koel water zijn (het kan hier in de zomer erg heet zijn). Het pad naar Rochette begint aan de linkerkant net nadat u de stroom hebt overgestoken. Volg dit pad en je komt op een onverharde weg. Hier kun je het oude oude muildierpad kiezen dat links begint (het is steil op plaatsen) en omhoog gaat door het bos naar Rochette. Voor een gemakkelijkere wandeling volgt u de weg naar rechts. Rochette is zeer pittoresk en heeft een goede osteria ‘Il Piccolo Borgo’ (bel maar even om te kijken of hij open is: 0564 986173).